2016. október 14., péntek

Cinnamon Roll Cake - amerikai fahéjas süti recept

Cinnamon Roll Cake - amerikai fahéjas süti recept


A recept egy amerikai blogról származik, nevezetesen a cookinupnorth.blogspot.com-ról.
Amikor megláttam, rögtön tudtam, hogy nekem ezt ki kell próbálnom, és jól is tettem, mert valami mennyei! Eddig bárki kóstolta, mindenkinek nagyon ízlett!
Aki szereti az édes, fahéjas sütiket, annak mindenképpen ajánlom, de aki nem, annak is, mert ez valami isteni!! Vendégeknek is tökéletes, mert a süti szépen feljön, mutatós és elég kiadós!
A recept mértékegységei „cup”-ban vannak megadva, mert az amerikaiak ezt használják legtöbbször sütés/főzéskor. Nekem van ilyen kis „cup”-om, de végsősoron egy bögre is megteszi, bár én úgy még nem próbáltam. Akinek a bögrés megoldás nem tetszik, annak itt egy kis segítség:
1 cup liszt = 140 g
1 cup cukor = 225 g
1 cup barna cukor = 170 g
1 cup vaj = 225 g
1 cup tej = 250 ml

hozzávalók / 6 adag

A tésztához

A töltelékhez

A mázhoz

elkészítés

  1. A tésztához mindent összekeverünk, kivéve az olvasztott vajat.
  2. Ha ez megtörtént, akkor lassan az olvasztott vajat is belekeverjük.
  3. Kivajazott tepsibe öntjük.
  4. A töltelékhez jól elkeverjük a hozzávalókat, majd a tészta tetejére „rakosgatjuk” nagyjából egyenletesen, és egy kés segítségével „belekeverjük”.
  5. 180 fokra előmelegített sütőbe tesszük, és körülbelül 28-32 perc alatt készre sütjük. (A mi sütőnk kicsit bolondos, így nekem sokkal több idő kell hozzá, de ha már a széle picit barnás, valamint a tűpróbát is kiállja, akkor már jó.)
  6. A mázat kikeverjük, és amíg még meleg a sütink, ráöntjük. Ha megszilárdult a máz, máris fogyaszthatjuk!
  • sütési hőfok: 180°C
  • elkészítettem: 2 alkalommal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése